I slutningen af 2021 kom Forrester ud med en forudsigelse, at data management bliver en af de store udfordringer for mange marketingfolk, især adgang til real-time data og datakvalitet.
Nedenfor i grafen, ses forudsigelsen som Forrester er kommet med. Det omhandler adgang til real-time data og styring af datakvalitet, som forventes at stige endnu mere i 2022.
Netop for at kende kunderne endnu bedre og styrke kundeoplevelsen.
Kilde: Forrester
Real-time data er adgang til data i real-time – ikke om nogle timer, dage eller uger…
Virksomheden er forsat udfordret pga. tekniske barrierer fordi kundedata opbevares i flere forskellige systemer (data siloer) – systemer der ikke i tilstrækkelig grad er integreret. Derudover er det kun de færreste salgs- og marketingsystemer, der er bygget til effektivt at håndtere indsamling og håndtering af samtykker på tværs af forretningssystemer, platforme og touchpoints. Ikke desto mindre, er det ofte i e-mail-, crm- og/eller i marketing automation-systemet, at virksomheden håndterer samtykkerne.
Her er et eksempel på at du behøver at kunne tilgå data med det samme:
- Mål: Du er marketingchef. Du har et ønske om at få din målgruppes opmærksomhed og konvertere de anonyme besøgende du har på jeres website og kendte kundeemner i din database til betalende kunder.
- Problem: Du har brug for ajourført og nøjagtig data for enkeltpersoner, men din database opdaterer ikke kundeprofilerne i real-time, fordi jeres nuværende teknologi kun tilbyder batchbehandling.
- Løsning: RubiqCloud har dataintegration i realtid. RubiqCloud kigger hele tiden om der er et nyt lead eller kendt kunde der kommer ind i systemet. Det sikrer, at kundeprofiler opdateres ved hver foretaget handling og ny adfærd.
- Resultat: Relevant kundedata på tværs af kanaler, så som website, SoMe og gamification synkroniseres i RubiqCloud i realtid og skydes videre med det samme til kundeservice eller et marketing automation tool. Ved at det hele foregår i realtid, kan du med det samme aktivere dine leads og konvertere dem til kunder.
Når du har tidssensitive salgsfremmende aktiviteter kørende, med formålet at konvertere leads til kunder, er det i dag afgørende at have præcis og pålidelig dataadgang præcis for de personer og segmenter.
Læs mere om Norlys´succes med behandling af leads i realtid.