Hvor langt er du på rejsen mod Omnichannel og AI-drevet vækst?

By 7. april 2021News
Digital marketing

Fluid har mange års erfaring i at arbejde med brugen af data til marketingformål på tværs af kanaler og derved skabe den personlige oplevelse for kunden. Vi er certificeret Omnichannel for Business (OFB) partner og kan hjælpe dig med at få afdækket hvor langt din virksomhed er på jeres omnichannel rejse og hvor I kan forbedre jer. Afdækningen foregår vha. et omnichannel-værktøj, der tager udgangspunkt i Kundemålskiven udarbejdet af Rasmus Houlind, stifter af Omnichannel Institute.

Hvad er Omnichannel for Business?

Omnichannel for Business er et digitalt værktøj, der har til formål at måle og udvikle en virksomheds evne til at arbejde med Omnichannel Marketing og AI. Gennem anvendelsen af omnichannel og AI kan virksomheder skabe værdi og øget konkurrenceevne.

Værktøjet er som beskrevet indledningsvis bygget op omkring kundemålskiven (se hexagon herunder), der er en metode til at adressere og vurdere en virksomheds fremskridt i arbejdet med omnichannel marketing.

Gennem 6 discipliner giver værktøjet et overblik over en virksomheds modenhed ifm. omnichannel, samt gør det muligt at identificere og prioritere indsatsområder.

Værktøjet kan bruges alene eller kombineret med andre værktøjer inden for datadreven ledelse.

Hexagon
Kilde: “Make it all about me” af Rasmus Houlind og Colin Shearer (LID Publishing, 2019).

Omnichannel marketing kræver handling og indsigt

Sammen med Networked Business Initiative og Dansk Erhverv, er vi hos Fluid med til at udvikle og rådgive om brug af Omnichannel for Business, hvis mål er at øge anvendelsen af omnichannel marketing i det danske erhvervsliv.

Som partner for OFB har vi gennemført mange forløb med forskellige typer af kunder indenfor både B2B og B2C og på tværs af en række forskellige brancher.

Ved brug af omnichannel marketing kan du skabe stærke og sammenhængende kunderejser, som øger din konvertering, salg og kundeloyalitet. Læs mere om hvordan, her.

I praksis

Et OFB-forløb består af et indledende møde hvor vi i fællesskab kortlægger jeres Omnichannel, AI-modenhed og fokusområder, samt identificerer og definerer indsatsområder. Herefter følger et afklarende møde, hvor fokus vil være på, hvordan jeres omnichannel indsatser kan optimeres.

Formålet med de to møder er at give jer et overblik over hvilke discipliner I med fordel kan optimere for at orkestrere den perfekte omnichannel oplevelse for jeres kunder.

Et OFB-forløb er ganske gratis og uforpligtende. Se her hvordan du kommer i gang. Eller kontakt os i dag på:

Telefon: 25652654

E-mail: kki@fluid-solutions.dk

Organisationen bag

Omnichannel for Business udspringer af et not-for-profit, forskningsbaseret, kollaborativt erhvervsfremmeinitiativ til at styrke virksomheders evne til at skabe værdi og konkurrencekraft ved at bruge data.

Industriens Fond har finansieret forskningen bag projektet i samarbejde med blandt andre CBS.

Værktøjet er baseret på bogen: “Make it all about me” af Rasmus Houlind og Colin Shearer, LID Publishing Limited, 2019.

https://www.danskindustri.dk/tech-der-taller/varktojer/omnichannel/

Omnichannel