Vil du øge din åbningsrate? Start med emnelinjen

By 26. March 2020 News

En succesfuld e-mail kampagne kan hurtigt opbygge momentum for dit produkt eller din tjeneste og det giver da også god mening når størstedelen af modtagerne faktisk identificerer e-mailen som deres foretrukne forretnings kommunikationsmiddel.

E-mailen kan give imponerende salgsresultater med helt op til otte gange flere åbninger og klik. Hvis du vil opnå succes med din e-mail kommunikation, så start med at fokusere på din emnelinje.

Op til 47% af alle e-mails åbnes eller kasseres udelukkende baseret på deres emnelinje, derfor betyder en effektiv og overbevisende emnelinje alt!

Hvis der er et sted du ikke ønsker at havne, så er det i spam-mappen, og for at forhindre at det sker, skal dine modtagere selvsagt åbne dine e-mails.

Den gennemsnitlige kontoransatte modtager i omegnen af 121 e-mails om dagen, hvilket er næsten umuligt at se igennem uden hurtig handling. Alt hvad der ligner spam, vil sandsynligvis gå i spam-mappen, sørg derfor for at skille dig ud allerede i emnelinjen.

  • Størstedelen af dine åbninger i dag kommer fra mobile enheder eller tablet, begræns derfor mængden af tegn til 35 og hvis du har flere, så kommuniker det vigtigste ud i de første 35
  • Nævn værdien up front. Tilbyder du en rabat? En undersøgelse? Angiv tydeligt i emnelinjen hvad der er i vente for dine modtagere
  • Personlige emnelinjer kan øge åbningsraten med 10-14% men det er ikke længere nok kun at inkludere modtagers navn i emnefeltet, du skal også tale til modtageren som havde du kendt dem i flere år. At inkludere modtagerens navn er derfor bare én måde at gøre dine e-mails personlige på. Du kan også dele noget personligt eller noget der indebærer fortrolighed eller venskab
  • I dagens tekstbaserede verden vises følelser igennem unikke emoji-tegn. En emoji i din emnelinje eller e-mail fanger modtagerens øje. Du kan udover emojis også bruge stilistiske virkemidler som versaler, parenteser, tal og specialtegn
  • Vi kender alle historien om drengen, der råbte ulv og da det ikke er alle e-mails du sender, der vil blive mødt med øjeblikkelig handling, bør du bruge dette tip med omtanke: Adressér det som bekymrer din læser med tidsfølsomme ord og ”trusler” når og hvis det giver mening. Når du gør det, ved dine læsere også, at de skal handle nu!
  • Spørgsmål stimulerer din neocortex eller ”den nye hjerne”, som er ansvarlig for vores rationelle og analytiske tanker – og vores sprog. Når mennesket bliver stillet et spørgsmål, udvikler hjernen en trang til at kende svaret. Med de rigtige spørgsmål, kan du påkalde dig din læsers nysgerrighed
Husk at eksperimentér med og test dine emnelinjer af

Nu hvor du har knækket koden til at skrive effektive emnelinjer og du er klar til at se din åbningsrate stige i raketfart, så hav altid split-testning in mente. Skriv forskellige emnelinjer mens du tester og husk – der findes ingen formler. Vær ærlig, kend din læser og gør dig bemærkelsesværdig i indbakken.

40 emnelinjer, der kan øge din åbningsrate

Her får du 40 eksempler på effektive emnelinjer, der kan øge din åbnings – og klikrate. Du er velkommen til at bruge dem eller arbejde videre med dem i dit eget nyhedsbrev.

Konklusion

Op mod 47% af alle e-mails åbnes eller kasseres baseret på deres emnelinje, derfor er det vigtigt at din emnelinje skiller sig ud i indbakken og fanger din modtagers opmærksomhed. Valg af den rigtige emnelinje kan have stor indflydelse på din åbnings – og klikrate og virker selvsagt kun, hvis modtageren åbner din e-mail. Heldigvis kan du vha. nogle simple virkemidler, skrive en effektiv emnelinje.

  • Nævn værdien af det du tilbyder først i emnelinjen
  • Vær personlig, skab en forbindelse til dine læsere
  • Brug emojis
  • Benyt tidsfølsomme ord og trusler til at fange dine læseres interesse
  • Stil spørgsmål
Og husk så at teste dine emnelinjer af.

Vil du vide mere om e-mails og marketing automation, så kontakt os for et uforpligtende møde på:

Telefon: 25652654

E-mail: contact@fluid-solutions.dk

Vær sikker på ikke at gå glip af en opdatering og følg os på Linkedin og Facebook. Her bliver du notificeret hver gang, der er nyt.

Kilde til tal: Campaign Monitor