Skip to main content

Sådan konverterer du endnu flere leads til kunder

By 24. februar 2021november 18th, 2021Cases

”Fremragende løsning, som mange virksomheder der arbejder med leads vil kunne få gode resultater af.”

Erik Andersen, Direktør hos Boxer A/S

Norlys udbyder digitalt TV, bredbånd og streaming til ca. 250.000 kunder. De hører til de mest tilfredse i branchen, men konkurrencen er hård, og der er rift om kunderne. Derfor arbejder Norlys målrettet med markedsføring og opsamling af leads fra mange kanaler og kampagner.

Norlys’ udfordring var, at for mange leads blev kolde pga. en for lang behandlingstid. Desuden var lead-processen tidskrævende og dyr. Den involverede flere afdelinger, forskellige systemer og så var den ofte håndbåren.

Opgaven bestod derfor i at opbygge en lead-management platform, hvor Norlys effektivt kunne opsamle, håndtere og konvertere leads fra alle kanaler – inbound som outbound.

RubiqCloud – en platform til data- og lead-management

Det var vigtigt, at Norlys fik stor frihed mht. valg af kanaler og at nye kampagner kunne lanceres hurtigt og nemt. Det var afgørende, at alle leads ville få en personlig, vedkommende og hurtig opfølgning – ikke mindst for at øge konverteringen. Særligt var opfølgning via telefon vigtig, da mange valgte denne kontaktform. Men også bedre brug af e-mails og sms ville forbedre kundeoplevelsen markant. Datasikkerhed og GDPR skulle også have en central rolle, herunder indhentning og behandling af samtykker.

Norlys valgte RubiqCloud som deres centrale lead-management platform. I et tæt samarbejde med Fluid og Lego Boye Consulting blev der sat ’strøm’ til lead-processen. Norlys fik med det nye set-up:

  • Stor frihed i valg af kanaler som Facebook, Leadfamly, display, web-site og call center.
  • Central opsamling, match, validering og kategorisering af alle leads
  • Ét samlet kundeoverblik med kunde- og adfærdsdata, samtykker og historik
  • Mulighed for personlig opfølgning på tværs af kanaler i realtid, data- og triggerbaseret
  • Indsigt i kundedata og synliggørelse af resultater til brug for optimering og afrapportering
  • Automatisering af alle workflows og systemintegrationer i realtid

Hurtigere opfølgning, personlig service og stor tilfredshed

“Fluids løsning er ‘hjernen’ i kampagneeksekveringen.”

Jacob Lego Boye, Konsulent, Lego Boye Consulting

Alle leads opsamles og håndteres i realtid uanset kanal. Har man f.eks. valgt “ring mig op”, går der typisk under 5 min. før Norlys har ringet til kunden. Digital kommunikation sendes triggerbaseret, og workflows er blevet automatiseret. Ud over øget hastighed i alle led har Norlys bl.a. også fået:

  • Bedre muligheder for at optimere og øge effekten på kampagner
  • Mulighed for at skabe flere og bedre personlige og sammenhængende kundeoplevelser
  • Frigivet interne ressourcer og har sænket tidsforbrug og omkostninger
  • Styrket det samlede kundeoverblik på tværs af digitalt TV, bredbånd og streaming-TV
  • Detaljeret dokumentation ift. GDPR

Hvis du vil høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, så kontakt os på:

Kontakt@fluid-solutions.dk  –  Telefon +45 40 63 41 41  –  www.fluid-solutions.dk